À propos / About

Nous sommes une petite paroisse bilingue à Sillery (ville de Québec) qui fait partie du diocèse de Québec de l’Église Anglicane du Canada et de la communion mondiale de l’Église anglicane.

La messe commence à 10h chaque dimanche. Pour la suivre, nous employons un livret avec ce qui est lu sur le côté gauche de la page et la traduction sur le côté droit en italiques. La messe suit le Book of Alternative Services of the Anglican Church of Canada. Pour les cantiques, nous utilisons le Common Praise Hymnal. Les jeunes ont l’option d’aller à l’école du dimanche après le premier chant et de revenir pour l’Eucharistie.

Le quatrième dimanche de chaque mois est un bible et brunch. Une discussion sur un thème biblique a cours devant un repas léger.

Lorsqu’un mois a cinq dimanches, l’homélie est remplacée par des cantiques suggérés par les paroissiens lors du cinquième dimanche.

———-

We are a small bilingual parish in Sillery (Quebec City) part of the Diocese of Québec in the Anglican Church of Canada and the Worldwide Anglican Communion.

Service starts at 10 o’clock every Sunday. Our bilingual worship booklet enables everyone to follow along in both languages. Service follows The Book of Alternative Services of the Anglican Church of Canada and the hymns are found in The Common Praise Hymnal. Children and youth enjoy Sunday School during the service, returning to take Eucharist with the rest of the congregation.

The fourth Sunday of each month is a Bible and Brunch, where the community discusses on an biblical theme in front of a light meal.

If there is a fifth Sunday, the sermon is replaced by a special musical service of hymns requested by the parishioners.